Beste klant, eerder aanvaardden wij Bancontact, sinds 1 mei 2023 niet meer.
De financiële sector weet dat wij vanaf heden verplicht zijn om minstens 1 digitaal betaalmiddel te aanvaarden.
Op slinkse wijze is de maandelijkse huur van de terminal x 2,8 gegaan. De oplossing die wij hadden werd gewoon afgeschaft. Op die manier worden wij verplicht om een veel duurder systeem te kiezen. De bank rekent ook een commissie per transactie.
Bovendien moeten we een nieuw toestel aankopen. Ook hiervan is de prijs niet mals. Ongeveer € 600 voor een deftig toestel.
Creditcards zijn een ander verhaal, die nemen ook nog eens 1,8% van je omzet weg.
Bij maaltijdcheques wordt 1,5% ingehouden.
Als je weet dat ongeveer 30% van onze ontvangsten rechtstreeks naar de staat gaan is het kras dat wij moeten betalen om te mogen geld ontvangen.
Het argument dat er kosten verbonden zijn aan digitale betalingen houdt geen steek. Cash betalingen brengen veel meer kosten met zich mee voor de banken.
Het komt er eigenlijk telkens op neer dat de handelaar de verliezer is en de bank de winnaar.
Daarom hebben wij sinds 1 mei het volgende beslist:
We sturen de maandag voor het feest een e-mail met het te betalen bedrag naar elke klant.
1) De klant kan het bedrag storten en krijgt een korting van 2%. Het is het één of het ander. Ofwel is de winst voor de bank, ofwel voor de klant.
We geven het liever aan de klant.
2) Betalen kan ook met Payconiq, NIET met bancontact en NIET met credit card.
Payconiq neemt maar een hele kleine commissie (€ 0,06/transactie). Ook hier krijg je 2% korting.
Let erop dat de week- en daglimiet bij Payconiq verschilt van bank tot bank.
Via deze link kun je zien wat de limieten zijn bij jouw bank.
3) Betalen kan cash bij vertrek als het totaal minder is dan € 3000. Indien meer: maximaal 10% met een limiet van € 3000. Ook via deze weg krijg je 2% korting.
We zijn niet alleen heel transparant met onze prijzen en service, ook met waarom wij bepaalde betaalmiddelen wel of niet aanvaarden.
De financiële sector weet dat wij vanaf heden verplicht zijn om minstens 1 digitaal betaalmiddel te aanvaarden.
Op slinkse wijze is de maandelijkse huur van de terminal x 2,8 gegaan. De oplossing die wij hadden werd gewoon afgeschaft. Op die manier worden wij verplicht om een veel duurder systeem te kiezen. De bank rekent ook een commissie per transactie.
Bovendien moeten we een nieuw toestel aankopen. Ook hiervan is de prijs niet mals. Ongeveer € 600 voor een deftig toestel.
Creditcards zijn een ander verhaal, die nemen ook nog eens 1,8% van je omzet weg.
Bij maaltijdcheques wordt 1,5% ingehouden.
Als je weet dat ongeveer 30% van onze ontvangsten rechtstreeks naar de staat gaan is het kras dat wij moeten betalen om te mogen geld ontvangen.
Het argument dat er kosten verbonden zijn aan digitale betalingen houdt geen steek. Cash betalingen brengen veel meer kosten met zich mee voor de banken.
Het komt er eigenlijk telkens op neer dat de handelaar de verliezer is en de bank de winnaar.
Daarom hebben wij sinds 1 mei het volgende beslist:
We sturen de maandag voor het feest een e-mail met het te betalen bedrag naar elke klant.
1) De klant kan het bedrag storten en krijgt een korting van 2%. Het is het één of het ander. Ofwel is de winst voor de bank, ofwel voor de klant.
We geven het liever aan de klant.
2) Betalen kan ook met Payconiq, NIET met bancontact en NIET met credit card.
Payconiq neemt maar een hele kleine commissie (€ 0,06/transactie). Ook hier krijg je 2% korting.
Let erop dat de week- en daglimiet bij Payconiq verschilt van bank tot bank.
Via deze link kun je zien wat de limieten zijn bij jouw bank.
3) Betalen kan cash bij vertrek als het totaal minder is dan € 3000. Indien meer: maximaal 10% met een limiet van € 3000. Ook via deze weg krijg je 2% korting.
We zijn niet alleen heel transparant met onze prijzen en service, ook met waarom wij bepaalde betaalmiddelen wel of niet aanvaarden.