Babyborrel Checklist, 11 tips |
|
1 Kies een datum voor de borrel
Wij stellen voor om de borrel tussen 1 en 5 maand na de bevalling te houden.
Controleer zeker ook of de belangrijkste gasten beschikbaar zijn.
Controleer de beschikbaarheid van onze zalen:
https://www.katelijnenhof.be/beschikbaarheid.html
KZ = kleine zaal; GZ = grote zaal
Als er staat 1 zaal vrij betekent dat dat de groep die reeds reserveerde in beide zalen past.
Voor babyborrels: KZ = tot 110 personen, GZ tot 220 personen.
2 Keuze van de hapjes
Via onze rekentool: https://www.katelijnenhof.be/calculator-babyborrels.html
kies je de hapjes en bereken je exact de prijs.
Best is dat snel door te geven. Dan kunnen wij kijken of er geen tegenstrijdigheden in zitten en hebben we nog alle tijd om bij te sturen. Je mag trouwens nog wijzigen tot de vrijdag van het weekend voor de borrel.
3 Wie komt er?
Maak een lijst van de mensen die je wilt uitnodigen.
Bij ons zijn er 4 verschillende prijzen.
Vanaf 12 jaar: prijs volwassenen
6 t.e.m. 11 jaar : 1/2 van de prijs
3 t.e.m. 5 jaar : 1/3 van de prijs
0 t.e.m. 2 jaar : gratis
4 Wat komt er op tafel?
De zalen worden door ons klaargezet, alles wordt bediend en opgeruimd.
U hoeft alleen te genieten. U mag extra versiering meebrengen. Duimspijkers en plakband zijn niet toegestaan. Kleine tafelversiering kun je ruim op voorhand aankopen.
5 Voorzie een aandenken
Aan het einde van een babyborrel is het altijd erg leuk om een aandenken mee te geven.
Dit kun je uitstallen bij ons op tafel. Kom gerust een half uurtje op voorhand om alles klaar te zetten.
6 Verstuur de geboortekaartjes
Daarop staat meestal:
De naam van het kind en de ouders
Het geslacht en de geboortedatum
Soms gewicht, lengte, een rijmpje, enz…
De locatie: Het Katelijnenhof met adresgegevens.
De datum en het tijdstip van de borrel. Best van… tot…. Zo vermijd je dat het uitloopt.
Enkele cadeautips of een verwijzing naar de geboortelijst of een pamperrekening.
Let op: Neem extra marge voor de reservaties. Voorbeeld: als de aantallen bij ons moeten zijn ten laatste op 20 maart, neem dan 8 dagen reserve en laat jullie genodigden reserveren tegen 12 maart. Dat geeft veel minder stress. Allicht zul je op het einde toch nog enkele personen zelf moeten contacteren…
7 Wie komt er echt?
De vrijdag van het weekend voordien moet het aantal doorgegeven worden aan ons.
Aantal
Volwassenen:
6 t.e.m. 11 jaar:
3 t.e.m. 5 jaar:
0 t.e.m. 2 jaar:
8 Zorg voor de cadeaus
Op het einde van de borrel moeten de eventuele cadeaus meegenomen worden.
Gelukkig wordt er ook veel overgeschreven op de pamperrekening of worden er cadeaubons geschonken.
Voorzie toch enkele dozen om geschenken in te verplaatsen. Soms kan een oude krant helpen om breekbare zaken te beschermen.
En genoeg vervoer uiteraard.
9 Wie maakt de foto’s?
3 mogelijkheden:
Regel een professionele fotograaf of
vraag één van je vrienden om foto’s te nemen of
vraag iedereen eigen foto’s met een smartphone te maken.
10 Wie helpt de ouders?
Een babyborrel kan best wel druk zijn voor mama en papa.
Als je wil onthouden welk cadeau je van wie kreeg zul je hulp nodig hebben.
Stel een vriend of familielid aan om je hierbij te helpen.
Want iedereen zal een praatje willen maken met jullie.
11 Alle afwas en de zaal opruimen achteraf....
Dat doen wij wel 😊.